جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
تصاویر/ همایش« فرصت ها و چالش ها و رسالت حوزه علمیه در عرصه هوش مصنوعی»

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خطاط گفت: ما در زمانی قرار گرفتیم که لحظه به لحظه تحولات پیش می‌رود و حوزه علمیه علی رغم آنکه عقب نبوده است، بلکه پیشتاز هم هست و این از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، امروز در همایش« فرصت ها و چالش ها و رسالت حوزه علمیه در عرصه هوش مصنوعی» بیان کرد: مانور عزت و اقتدار درنماز جمعه نصر کاری بود که در طول تاریخ مثل و مانندی نداشت

وی تشریح کرد: در نماز جمعه سینه سپر می‌کنیم و تمام مسئولان و سران یه قوه و فرماندهان نظامی، انتظامی و فرزندانمان را کنار خود جمع کرده و اثبات می کنیم که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این عزت سزاوار شیعه است که سرش را بالا بگیرد و از خداوند متعال طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب بخواهد.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: حوزه های علمیه منطبق بر تاکیدات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، باید به روز باشد و بلکه نسبت به مسائل روز باید پیشتاز باشد و نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی تحقیق کند، برنامه و چشم انداز داشته باشد.

وی افزود: البته تا رسیدن به افق مطلوب فاصله و موانع است، یکی ازاین مسائل تبلیغ به روز و همگام توجه به منبرخطابه است، نهاد منبر جایگاه خود را دارد اما نمی‌تواند تمام ظرفیت های تبلیغ را پر کند.

حجت الاسلام خطاط تصریح کرد: ابزار تبلیغی نوین باید در کنار منبر فعال شود که در حوزه های علمیه اصفهان فعال شده است، امیدوارم ثمرات آشکار شود و شاهد درخشش تبلیغ نوین در جامعه باشیم.

وی ابراز کرد: برنامه هایی در این راستا آغاز شده است و براین اساس معاونت تبلیغ از تهذیب در حوزه علمیه اصفهان، بعد از تاکیدات و توصیه های رهبر که محصولات حوزه باید در بخش تبلیغ کارایی داشته باشد و مستقیم یا غیر مستقیم به عرصه تبلیغ برسد، تفکیک پیدا کرده است.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: از این جهت معاونت تبلیغ جدا شد و سند تبلیغی آماده خواهد شد و شاهد گسترش کمی و کیفی این تبلیغ در عرصه های اجتماعی خواهیم بود.

وی بیان کرد: ما در زمانی قرار گرفتیم که لحظه به لحظه تحولات پیش می‌رود و حوزه علمیه علی رغم آنکه عقب نبوده است، بلکه پیشتاز هم هست، به عنوان مثال در نحوه استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصی بعضی بیان کرده که هیچ کدام از نهادهای دیگر مثل حوزه های علمیه از آن استفاده نکرده است، مثل نرم افزارهای نور در ظرف چند دقیقه کوتاه می‌تواند ازین نرم افزارهای موجود بهره بگیرد و این ازبرکات راهنمایی های رهبر حکیم ما بود.

حجت الاسلام خطاط تاکید کرد: در زمینه هوش مصنوعی نیز امیدوارم با تاکید رهبر معظم انقلاب بتوانیم از فرصت هایی که در هوش مصنوعی برای مجموعه جوامع بشری و حوزه های علمیه وجود دارد، بهره ببریم و در کنارش تهدیدها، لغزش‌ها و آسیب ها را رصد کنیم.

وی بیان کرد:فکر، چیزی جز نظم دادن به اطلاعات موجود در ذهن و پایه قرار دادن آنها برای کشف مجهولات نیست و همین فکر را در قالب هوش مصنوعی قرار داده اند، حال این فکر می‌تواند رحمانی یا شیطانی باشد و خطرهای غیرقابل چشم پوشی داشته باشد.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد:بنابراین حوزه های علمیه باید وظیفه خود را در این راستا بشناسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha